لذت امنیت را با دکتر وب تجربه کنید ...

کشف برنامه های مخرب با بیش از ۲ میلیون دانلود در گوگل پلی

متخصصان کمپانی دکتر وب روسی موفق به کشف چندین نرم افزار از نرم افزارهای موجود بر روی وب سایت گوگل پلی شده اند که حاوی یک نوع تروجان اندرویدی خطرناک به نام Android.RemoteCode.106.origin. می باشد، این برنامه های مخرب بصورت پنهان اقدام به بازکردن وب سایت ها کرده و لینک های تبلیغاتی و بنرهای موجود بر روی آنها را دنبال می کنند که این کار باعث بالا رفتن ترافیک اینترنتی آنها می شود. علاوه بر این، مهاجمان با استفاده از این برنامه های مخرب می توانند دست به عملیات فیشینگ زده  و اطلاعات ارزشمند بر روی گوشیها را به سرقت ببرند.

این متخصصان پس از بررسی های به عمل آمده، به این نتیجه رسیده اند که تروجان اندرویدی  Android.RemoteCode.106.origin را بر روی ۹ برنامه موجود بر روی گوگل پلی ردیابی و کشف کرده اند بطوری که به نظر میرسد حدود ۱۲ میلیون کاربر از این برنامه ها استفاده کرده و به این تروجان آلوده شده باشند. برنامه هایی که به این تروجان آلوده شده اند عبارتند از:

Sweet Bakery Match 3 – Swap and Connect 3 Cakes 3.0

Bible Trivia, version 1.8

Bible Trivia – FREE, version 2.4

Fast Cleaner light, version 1.0

Make Money 1.9

Band Game: Piano, Guitar, Drum, version 1.47

Cartoon Racoon Match 3 – Robbery Gem Puzzle 2017, version 1.0.2 Easy Backup & Restore, version 4.9.15

Learn to Sing, version 1.2.

آلوده بودن به این تروجان به گوگل اطلاع داده شده است، و گوگل پلی با آپدیت برخی از این نرم افزارها مشکل را بر طرف کرده است ولی هنوز بر روی برخی از این اپلیکشن ها هنوز نیز این تروجان وجود دارد.  تصویری از برخی از برنامه های آلوده به این تروجان:

محصولات امنیتی دکتر وب زیر، جهت استفاده بر روزی ویندوز ۱۱ به روز رسانی شده اند.

Dr.Web Security Space 12.0

Dr.Web Anti-virus 12.0

Dr.Web Enterprise Security Suite 12.0 and 13.0

Dr.Web AV-Desk 13.0